تحقیقات انجامگرفته در ایران و سایر کشورهانشانمیدهدکه سالانهدرصدبالاییازشرکتها صورتهایمالیراتجدید ارائه مینمایند. اینموضوعنشانمیدهدکهاطلاعاتحسابداریشرکتهاازنظرویژگیقابلیت اتکاموردتردید است و میتواند موجب آسیب زدن به روابط و مناسبات بین شرکتها و اشخاص برون- سازمانی به خصوص سرمایهگذاران شده و بر جریانات نقد و در نهایت بر رشد شرکتها اثر بگذارد. این تحقیق به بررسی تأثیر تجدید ارائۀ صورتهای مالی بر رشد شرکتها میپردازد. برای بررسی موضوع از الگوی رشد دمیرگوک و ماکسیموویچ استفاده شده و شاخصهای نرخ رشد داخلی، نرخ رشد کوتاه مدت و حداکثر نرخ رشد پایدار نیز برای اندازهگیری رشد شرکتها بهکار گرفته شده است. جامعۀ آماری پژوهش، شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران بوده و تعداد 66 شرکت- سال طی دورۀ زمانی 14 ساله از 1378 تا 1391 موردبررسیقرارگرفته است. نتایج پژوهش بیانگر آن است که در ایران، تجدید ارائۀ صورت- های مالی در زمان اعلان، فاقد بار اطلاعاتی مؤثر بوده و تأثیری بر رشد شرکتها ندارد.