@article { author = {Delavari, Seyed Javad and Mahdavi (Ph.D), Gholamhossein}, title = {Requirements of Small Entities’ Financial Reporting: The Viewpoint of Accounting Professors}, journal = {Journal of Accounting Knowledge}, volume = {10}, number = {3}, pages = {1-32}, year = {2019}, publisher = {Shahid Bahonar University of Kerman}, issn = {2008-8914}, eissn = {2476-292X}, doi = {10.22103/jak.2019.13375.2892}, abstract = {Objective: In the past few decades, the role of small entities in economies has recieved special attention due to their noticeable performances and supports for big entities’ activities. Ignoring the specific features of these entities in the preparation and presentation of financial statements and their compliance with the accounting standards of large entities have made financial statements of small entities inadequatly appropriate for various users, and imposed high costs on them,. Method: In this research, the views of 111 accounting professors of the Iranian public universities were surveyed through the questionnaire about information requirements for the users of financial statements of small entities. Result: The results of the research showed that according to the respondents, the cost of preparing financial statements by small entities is greater than its benefits, and that the users of these financial statements are unable to make optimal use of information. Also, the information required for the users of financial statements is different from what is currently provided in balance sheets, profit and loss statements, cash flow statements and notes on financial statements. Conclusion: The results of the research imply that it is necessary to simplify the financial reporting system of small entities and develop separate accounting standards for these entities.}, keywords = {Accounting standards,Financial Reporting,Small Entity,Users of Financial Statements}, title_fa = {نیازهای گزارشگری مالی شرکت‌های کوچک: دیدگاه استادان حسابداری}, abstract_fa = {هدف:در چند دهة گذشته، نقش شرکت‌های کوچک در اقتصاد کشورها هم به دلیل نتایج عملکرد این شرکت‌ها و هم به دلیل پشتیبانی از فعالیت شرکت‌های بزرگ، مورد توجه ویژه قرار گرفته است. نادیده گرفتن ویژگی‌های خاص این گونه شرکت‌ها در تهیه و ارائة صورت‌های مالی و الزام آنها به رعایت استانداردهای حسابداری شرکت‌های بزرگ، باعث شده است که علاوه بر تحمیل هزینه‌های زیاد به آن‌ها، صورت‌های مالی تهیه شده نیز برای استفاده‌کنندگان آنها چندان مناسب نباشد. روش: در این پژوهش از 111 نفر از استادان حسابداری دانشگاه‌های دولتی کشور در خصوص نیازهای اطلاعاتی استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی شرکت‌های کوچک از طریق پرسش‌نامه نظرخواهی شده است. یافته‌ها: نتایج آزمون فرضیه‌های پژوهش بیانگر این است که از دیدگاه آزمودنی‌ها، هزینة تهیة صورت‌های مالی به وسیله شرکت‌های کوچک بیش از منافع حاصل از آن است و استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی نیز توانایی استفاده از آنها را ندارند. هم‌چنین، اطلاعات مورد نیاز استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی این گونه شرکت‌ها با آنچه که اکنون در ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت جریان وجوه نقد و یادداشت‌های توضیحی همراه صورت‌های مالی ارائه می‌شود، متفاوت است. نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش بیانگر ضرورت ساده‌سازی نظام گزارشگری مالی شرکت‌های کوچک و تدوین استانداردهای حسابداری جداگانه برای این شرکت‌ها است.}, keywords_fa = {استانداردهای حسابداری,استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی,شرکت کوچک,گزارشگری مالی}, url = {https://jak.uk.ac.ir/article_2372.html}, eprint = {https://jak.uk.ac.ir/article_2372_0717ca8b6c86bb711454d6f868919dee.pdf} } @article { author = {Gholami (Ph.D), Reza and Narrei (Ph.D), Benyamin and Azizi, Pedram}, title = {Effects of Turnover on Stock Price Delay in Companies Listed in Tehran Stock Exchange}, journal = {Journal of Accounting Knowledge}, volume = {10}, number = {3}, pages = {33-67}, year = {2019}, publisher = {Shahid Bahonar University of Kerman}, issn = {2008-8914}, eissn = {2476-292X}, doi = {10.22103/jak.2019.12850.2812}, abstract = {Objective: This study examines the effects of turnover on the stock price delay in a sample of 117 companies listed in the Tehran Stock Exchange from 2011 to 2016. Method: Data was collected using document mining and referencing to databases, and then, was analyzed using Eviews software. A Panel data model was used to test the research hypotheses. Result: The results indicated that there are positive and significant relationships between the the turnover as dependent variable and stock liquidity, the company's uncertainty and investor's attention as explanatory variables. The second model showed a significant and negative relationship between the stock price delay as dependent variable and turnover as explanatory variable. Therefore, the main hypothesis of the research was verified. The results also showed that stock liquidity has a negative and significant impact on the stock price delay due to the number of trading days and the uncertainty in the company, and that investor's attention has no significant effect on the stock price delay. Conclusion: To increase stock liquidity and reduce stock price delays, and to assist market efficiency, it is necessary to enact and enforce appropriate rules for quick opening of trading symbol after suspension, and to indorse appropriate rules for increasing the range of stock fluctuations.}, keywords = {Company's Uncertainty,Investor's Attention,Stock Liquidity,Stock Price Delay,Turnover}, title_fa = {تأثیر گردش معاملات بر واکنش تأخیری قیمت سهام در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران}, abstract_fa = {هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر گردش معاملات بر واکنش تأخیری قیمت سهام است. دورة پژوهش از سال 1390 تا 1395 و نمونة آماری متشکّل از 117 شرکت پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران است. روش: روش گردآوری داده‌ها، روش اسناد کاوی و مراجعه به بانک‌های اطلاعاتی، و روش تحلیل داده‌ها از نوع استنباطی است و نرم افزار به کار رفته برای آماده‌سازی داده‌ها و تخمین الگو‌ها ایویوز است. جهت آزمون فرضیه‌های پژوهش از الگوی داده‌های ترکیبی استفاده شد. یافته‌ها: نتایج پژوهش، حاکی از آن است که بین نقدشوندگی، عدم‌اطمینان خاص شرکت و توجه سرمایه‌گذار با گردش معاملات، ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. بررسی الگوی دوم، ارتباط معنادار و منفی گردش معاملات با تأخیر واکنش قیمت سهام را نشان می‌دهد. همچنین، نتایج نشان می‌دهد که نقدشوندگی سهام از جنبة تعداد روزهای معاملاتی و عدم‌اطمینان خاص شرکت، ارتباط منفی و معناداری با تأخیر واکنش قیمت سهام دارند؛ اما توجه سرمایه‌گذار ارتباط معناداری با تأخیر واکنش قیمت سهام ندارد. نتیجه‌گیری: به‌منظور افزایش نقدشوندگی سهام و کاهش واکنش تأخیری قیمت سهام، در جهت کمک به کارایی بازار، قوانین مناسبی را جهت باز شدن هر چه سریعتر نماد معاملاتی بعد از توقف و قوانین مناسبی را جهت افزایش دامنة نوسانات سهام، تصویب و لازم‌الاجرا شود.}, keywords_fa = {توجه سرمایه‌گذار,عدم‌اطمینان خاص شرکت,گردش معاملات,نقدشوندگی سهام,واکنش تأخیری قیمت سهام}, url = {https://jak.uk.ac.ir/article_2371.html}, eprint = {https://jak.uk.ac.ir/article_2371_73a530dd6967fee202f7b1f42bb9f362.pdf} } @article { author = {Rezazadeh (Ph.D), Javad and Yarahmadi, Javid}, title = {Relationship between Corporate Life Cycle and Corporate Social Responsibility, and Moderating Role of Financial Resources}, journal = {Journal of Accounting Knowledge}, volume = {10}, number = {3}, pages = {69-87}, year = {2019}, publisher = {Shahid Bahonar University of Kerman}, issn = {2008-8914}, eissn = {2476-292X}, doi = {10.22103/jak.2019.12295.2720}, abstract = {Objective: The objective of this study is to examine the relationship between corporate life cycle and corporate social responsibility with regard to the moderating role of financial resources during the period 2012 to 2017. Method: The data was collected by archival method with reference to the databases, and then was analysed by multivariate regression and panel data models with fixed effect. Result: The findings showed that there is a positive relationship between maturity stage of life cycle and corporate social responsibility. However, in contrast to expectations, there is no moderating role for financial resources in the relationship between corporate life cycle and corporate social responsibility. Conclusion: Matured firms in attempts to gain the competitive advantages of investments, invest more on corporate social responsibility than other firms.}, keywords = {Corporate life cycle,Corporate Social Responsibility,Financial Resources,Competitive advantage}, title_fa = {رابطۀ چرخۀ عمر و مسئولیت اجتماعی شرکت با توجه به نقش تعدیلی منابع مالی}, abstract_fa = {هدف: این تحقیق با هدف آزمون تجربی ارتباط بین چرخۀ عمر و مسئولیت اجتماعی شرکت با توجه به نقش تعدیلی منابع مالی در بازة 1390 تا 1395 انجام شده است. روش:روش جمع‌آوری داده‌ها، آرشیوی و رجوع به بانک‌های اطلاعاتی و روش تحلیل داده‌ها، الگوی رگرسیون چند متغیره با استفاده از الگوی داده‌های تابلویی و روش اثرات ثابت است. یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد که بین مرحلۀ بلوغ چرخۀ عمر و مسئولیت اجتماعی شرکت، رابطة مثبتی برقرار است. اما بر خلاف انتظار منابع مالی در رابطۀ بینچرخۀ عمر و مسئولیت اجتماعی شرکت، نقش تعدیلی ندارد. نتیجه‌گیری: شرکت‌های بالغ جهت کسب مزایای رقابتی بیش از سایر شرکت‌ها در زمینة مسئولیت اجتماعی شرکت، سرمایه‌گذاری می‌کنند.}, keywords_fa = {چرخۀ عمر شرکت,مسئولیت اجتماعی شرکت,منابع مالی,مزیت رقابتی}, url = {https://jak.uk.ac.ir/article_2376.html}, eprint = {https://jak.uk.ac.ir/article_2376_f0ee931b3f837b3a468e79ee01ea1e92.pdf} } @article { author = {Sayadisomar, Ali and Rahnamay Roodposhti (Ph.D), Freydoon and Pourzamani (Ph.D), Zahra and Nikoomaram (Ph.D), Hashem}, title = {Analysis of the Role of Management Accountants as Strategic Advisers, Based on Contingency Model}, journal = {Journal of Accounting Knowledge}, volume = {10}, number = {3}, pages = {89-138}, year = {2019}, publisher = {Shahid Bahonar University of Kerman}, issn = {2008-8914}, eissn = {2476-292X}, doi = {10.22103/jak.2019.13627.2929}, abstract = {Objective: The purpose of this research is to analyz the role of management accountants as Strategic Advisors for Managers based on the contingency theory. For this analysis, the study has identified 14 management accounting tools related to planning, decision-making and the control based on the IFAC classification and 12 effective contingency factors. Method: To investigate the issue, the data was collected from 117 companies accepted in the Tehran Stock Exchange, TSE, from the Rahavard Novin software, the TSE website, the Central Bank website and the responses to a standard questionnaire. The data was analyzed by a structural equation model, using t-test and importance-performance matrix. To test the research hypotheses, the Smart PLS3 software was used. Result: The findings of this study showed that 9 contingency factors of human resources, economic environment, organizational structure, the professional sector, technology, competitive environment, cultural factors, company size and organizational strategy are the effective factors in the usage of management accountants informatin for company planning and decision making, and 3 contingency factors of external environment, financial resources and senior management supports lack significant effects on the use of management accounting reports. Conclusion: The two factors of economic environment and external environment are the most important barriers in the use of the reports of management accountants. Therefore, it is suggested to managers to consider the strategies presented in the reports of management accountants for planning, decision making and control of operations in the turbulent environment of the country.}, keywords = {Management Accountants,Strategic Advisers,Factors Contingency Theory,Structural Equation Modeling}, title_fa = {تحلیل نقش حسابداران مدیریت به عنوان مشاوران استراتژیک شرکت‌ها براساس آزمون الگوی اقتضایی}, abstract_fa = {هدف: هدف از این پژوهش، تحلیل نقش حسابداران مدیریت به عنوان مشاوران استراتژیک مدیران برمبنای تئوری اقتضایی است. بدین منظور 14 ابزار حسابداری مدیریت مرتبط با برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و کنترل بر مبنای طبقه‌بندی آیفک (IFAC) و 12 عامل اقتضایی مؤثر برآن شناسایی شده است. روش: برای بررسی موضوع، براساس الگوی معادلات ساختاری، داده‌های 117 شرکت تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از نرم‌افزار رهاورد نوین، پایگاه اینترنتی بورس اوراق بهادار تهران، وب سایت بانک مرکزی و یک پرسشنامه استاندارد جمع‌آوری شد و نتایج براساس آزمون t و ماتریس اهمیت- عملکرد عوامل تحلیل شد. یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان می‌دهد که 9 عامل اقتضایی منابع انسانی، محیط اقتصادی، استراتژی سازمان، بخش حرفه‌ای، تکنولوژی، محیط رقابتی، عوامل فرهنگی، اندازه سازمان و ساختار سازمانی در استفاده از اطلاعات حسابداران مدیریت برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری شرکت موثراند و 3 عامل اقتضایی محیط خارجی، منابع مالی و حمایت مدیران ارشد بر استفاده از گزارش‌های حسابداران مدیریت تأثیر معناداری ندارند. نتیجه‌گیری: یافته‌ها نشان می‌دهد که 2 عامل محیط اقتصادی و محیط خارجی، مهم‌ترین موانع استفاده از گزارش‌های حسابداران مدیریت هستند؛ لذا به مدیران شرکت‌ها پیشنهاد می‌شود در محیط اقتصادی پرتلاطم کشور، جهت برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و کنترل عملیات؛ استراتژی‌های ارائه شده در گزارش‌های حسابداران مدیریت را مد نظر قرار دهند.}, keywords_fa = {حسابداران مدیریت,مشاوران استراتژیک,عوامل تئوری اقتضایی,الگوی معادلات ساختاری}, url = {https://jak.uk.ac.ir/article_2375.html}, eprint = {https://jak.uk.ac.ir/article_2375_0d10fd104e6d1068da1762ac9f155d7d.pdf} } @article { author = {Tashdidi, Elaheh and Sepasi (Ph.D), Sahar and Etemadi (Ph.D), Hossein and Azar (Ph.D), Adel}, title = {New Approach to Predicting and Detecting Financial Statement Fraud, Using the Bee Colony}, journal = {Journal of Accounting Knowledge}, volume = {10}, number = {3}, pages = {139-167}, year = {2019}, publisher = {Shahid Bahonar University of Kerman}, issn = {2008-8914}, eissn = {2476-292X}, doi = {10.22103/jak.2019.13616.2927}, abstract = {Objective: Considering complex financial plans to conceal fraud in financial statements, the development of fraud detection methods can be regarded as solution for this problem. The present study uses the bee algorithm to develop methods for fraud detection in financial statements. Method: Three methods of bee algorithm, genetic algorithm and logistic regression have been used to study the subject. The statistical sample consists of 120 companies accepted in the Tehran Stock Exchange (60 companies are suspected of fraud and 60 ones are not suspected) for the period 1396-1385. The companies were suspected of fraud, based on 1) revised audit opinion after unacceptable expression, 2) existence of significant annual revisions, and revised financial statements for inventories and other assets; 3) existence of tax disputes with the tax area, according to notes on income tax filing, general tax filings and conditioned clauses in audit reports. Following the use of cross-entropy, 16 financial ratios were introduced as the potential predictors of fraudulent financial reporting. Result: The results showed that the bee algorithm method with prediction accuracy of 82.5% has better performance in identifying suspicious companies in fraudulent financial statements than the other two methods. Conclusion: The results of the research indicate that the proposed method of this study compared to other methods has higher rate of prediction accuracy, lower error rate and relatively good speed.}, keywords = {Detecting of fraud in financial statements,Bee Algorithm,Mutual Entropy,Financial Ratios}, title_fa = {ارائه رویکردی نوین در پیش‌بینی و کشف تقلب صورت‌های مالی با استفاده از الگوریتم زنبور عسل}, abstract_fa = {هدف: با توجه به اینکه برای کتمان تقلب در صورت‌های مالی از طرحهای پیچیده و سازمان یافته استفاده می‌شود، توسعه روش‌های کشف تقلب می‌تواند به عنوان راهکاری مورد توجه قرار گیرد. لذا، پژوهش حاضر با استفاده از الگوریتم زنبورعسل به توسعه روشهای کشف تقلب در صورت‌های مالی پرداخته است. روش: برای بررسی موضوع سه روش الگوریتم زنبور عسل، الگوریتم ژنتیک و رگرسیون لوجستیک به کارگرفته شده است. نمونه آماری این مطالعه متشکل از 120 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار (60 شرکت مشکوک به تقلب و 60 شرکت غیر متقلب) برای دوره زمانی 1396-1385 است. شرکت‌های مشکوک به تقلب بر مبنای 1) اظهارنظر تعدیل شده حسابرسی، 2) وجود تعدیلات سنواتی با اهمیت و صورت‌های مالی تجدید ارائه شده در مورد موجودی‌ها و سایر دارایی‌ها و... 3) وجود اختلافات مالیاتی با حوزه مالیاتی طبق یادداشت ذخیره مالیات بر درآمد و پرونده مالیاتی و بند شرط گزارش حسابرسی انتخاب شدند. پس از استفاده از آنتروپی متقابل، 16 نسبت مالی به عنوان پیش‌بینی کننده‌های بالقوه گزارشگری مالی متقلبانه معرفی شدند. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد که روش الگوریتم زنبور عسل با دقت پیش‌بینی 5/82 درصد نسبت به دو روش الگوریتم ژنتیک  با دقت 5/77 درصد و رگرسیون لوجستیک با دقت 5/72 درصد، از عملکرد بهتری جهت شناسایی شرکت‌های مشکوک به تقلب در صورت‌های مالی برخوردار است. نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش حاکی از آن است، روش پیشنهادی این پژوهش در مقایسه با دیگر روش‌های تکاملی، از دقت پیش‌بینی بالاتر، درصد خطای کمتر و سرعت نسبتاً خوبی برخوردار است.}, keywords_fa = {کشف تقلب در صورت‌های مالی,الگوریتم زنبور عسل,آنتروپی متقابل,نسبت‌های مالی}, url = {https://jak.uk.ac.ir/article_2378.html}, eprint = {https://jak.uk.ac.ir/article_2378_816c0f68474642d16a4051d2c963582a.pdf} } @article { author = {Rezaei Pitenoei (Ph.D), Yasser and Safari Gerayli (Ph.D), Mehdi}, title = {Business Group Affiliation and Corporate Sustainability Reporting}, journal = {Journal of Accounting Knowledge}, volume = {10}, number = {3}, pages = {169-197}, year = {2019}, publisher = {Shahid Bahonar University of Kerman}, issn = {2008-8914}, eissn = {2476-292X}, doi = {10.22103/jak.2019.12706.2787}, abstract = {Objective: One of the main characteristics of emerging economies is the important role of business groups. Business group affiliation can bring about various positive consequences for the firms related to such groups. This study aims to examine the effects of business group affiliation on corporate sustainability reporting level. Method: The checklist developed by the Global Reporting Initiative, GRI, was used to measure the level of corporate sustainability reporting. The research hypothesis was applied to 102 firms listed in the Tehran Stock Exchange for the years 2013-2017, and then was tested, using multivariate regression based on panel data model. Result: The findings suggest that business group affiliation is likely to improve the corporate sustainability reporting level. Moreover, the results of additional analysis reveal that the relationship between business group affiliation and sustainability reporting level is more pronounced in larger firms. Conclusion: Affiliated companies to business groups have more incentives for sustainability reporting due to less concern for short-term financial interests.}, keywords = {Business Groups,Sustainability Reporting,Sustainable Development}, title_fa = {عضویت در گروه‌های تجاری و گزارشگری پایداری شرکت}, abstract_fa = {هدف: یکی از ویژگی‌های قابل توجه اقتصادهای نوظهور، نقش با اهمیت گروه‌های تجاری است. از این‌رو، در پژوهش حاضر تأثیر عضویت در گروه‌های تجاری بر سطح گزارشگری پایداری شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفت. روش:برای سنجش سطح گزارشگری پایداری شرکت‌ها از چک لیست سازمان گزارشگری جهانی (GRI) استفاده شد. فرضیه تحقیق نیز توسط نمونه‌ای متشکل از 102 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال‌های 1392 تا 1396 و با بهره‌گیری از الگوی رگرسیون چندمتغیره مبتنی بر تکنیک داده‌های ترکیبی مورد بررسی قرارگرفت. یافته‌ها:نتایج پژوهش نشان می‌دهد که عضویت در گروه‌های تجاری موجب بهبود سطح گزارشگری پایداری شرکت‌ها می‌گردد. همچنین نتایج تجزیه و تحلیل اضافی حاکی از آن است که در شرکت‌های بزرگ‌تر، رابطه بین عضویت در گروه‌های تجاری و سطح گزارشگری پایداری قوی‌تر است. نتیجه‌گیری: شرکت‌های وابسته به گروه‌های تجاری به دلیل نگرانی کمتر نسبت به منافع مالی کوتاه مدت، از انگیزه‌های بیشتری برای گزارشگری پایداری برخوردارند.}, keywords_fa = {گروه‌های تجاری,گزارشگری پایداری,توسعه پایدار}, url = {https://jak.uk.ac.ir/article_2374.html}, eprint = {https://jak.uk.ac.ir/article_2374_fdbcfec269d5a4afff1711a4b1e9f3e7.pdf} } @article { author = {Joudi, Samira and Mansourfar (Ph.D), Gholamreza}, title = {Information Asymmetry, Internal and External Dimensions of Corporate Governance Quality: Improving or Worsening Audit Quality?}, journal = {Journal of Accounting Knowledge}, volume = {10}, number = {3}, pages = {199-231}, year = {2019}, publisher = {Shahid Bahonar University of Kerman}, issn = {2008-8914}, eissn = {2476-292X}, doi = {10.22103/jak.2019.12497.2751}, abstract = {Objective: This research aims to investigate the effects of asymmetric information on the relationship between audit quality and internal and external dimentions of corporate governance quality, during the period 2008-2017. Method: Multivariate regressions based on panel data model and cross-sectional data were used, regarding Stata and Eviews as the softwares to estimate the models. Discretionary accruals, auditor's tenure and the size of audit firms were considered proxies for audit quality, and the price synchronicity model and the spread model were used to measure information asymmetry. Result: There is a negative relationship between corporate governance and audit quality in the companies with higher information asymmetry. The existence of corporate governance does not improve audit quality, but in the companies with low information asymmetry, there is positive relationship between corporate governance and audit quality. Conclusion: The existence of information asymmetry has greater impacts on audit quality than the corporate governance quality. Also, information asymmetry distorts the positive relationship between corporate governance and audit quality.}, keywords = {Corporate Governance,Discretionary Accruals,Auditor's tenure,Size of the audit firms,Information Asymmetry}, title_fa = {عدم تقارن اطلاعاتی، ابعاد درونی و بیرونی کیفیت حاکمیت شرکتی: ارتقاء یا تضعیف کیفیت حسابرسی؟}, abstract_fa = {هدف: هدف اصلی این پژوهش، بررسی تاثیر عدمتقارن اطلاعاتی بر رابطة بین ابعاد درونی و بیرونی حاکمیت شرکتی و کیفیت حسابرسی در بازة زمانی 1387 تا 1395 است. روش: تحلیل داده‌ها از نوع استنباطی مبتنی بر رگرسیونی داده‌های ترکیبی بوده است. برای محاسبة کیفیت حسابرسی از اقلام تعهدی اختیاری، دورة تصدی حسابرس و اندازه مؤسسه حسابرسی و برای اندازه‌گیری عدم متقارناطلاعاتی از الگوی همزمانی قیمت سهام و قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام استفاده شده است. یافته‌ها: در شرکت‌هایی که عدم تقارن اطلاعاتی بالاتری وجود دارد، بین حاکمیت شرکتی و کیفیت حسابرسی، رابطة منفی وجود داشته است و وجود حاکمیت شرکتی موجب ارتقاء کیفیت حسابرسی نمی‌شود، ولی در شرکت‌هایی که عدم تقارن اطلاعاتی پایینتری وجود دارد، حاکمیت شرکتی قوی‌تر موجب ارتقاء کیفیت حسابرسیمی شود. نتیجه‌گیری: وجود عدم تقارن اطلاعاتی در مقایسه با کیفیت حاکمیت شرکتی، تاثیر بیشتری بر روند کیفیت حسابرسی دارد و باعث مخدوش شدن ارتباط مثبت بین حاکمیت شرکتی و کیفیت حسابرسی می‌شود.}, keywords_fa = {کیفیت حاکمیت شرکتی,اقلام تعهدی اختیاری,دوره تصدی حسابرس,اندازه مؤسسه حسابرسی,عدم تقارن اطلاعاتی}, url = {https://jak.uk.ac.ir/article_2373.html}, eprint = {https://jak.uk.ac.ir/article_2373_b43473100688f69246b7d67137aefd82.pdf} } @article { author = {Vaez (Ph.D), Sayed Ali and Montazer Hojat (Ph.D), Amir Hosein and Bonabi Gadim (Ph.D), Rahim}, title = {Effects of Time Horizon Dimensions of Profits on Board of Directors Compensation}, journal = {Journal of Accounting Knowledge}, volume = {10}, number = {3}, pages = {233-258}, year = {2019}, publisher = {Shahid Bahonar University of Kerman}, issn = {2008-8914}, eissn = {2476-292X}, doi = {10.22103/jak.2019.13157.2859}, abstract = {Objective: This study examines the effects of time horizon dimensions of profits on board of directors’ compensation, and identifies the current degree of stickiness of board of directors’ compensation with the dimensions of time horizon of profit in the companies accepted in the Tehran Stock Exchange during the period 2010 to 2017. Method: Data was collected using document mining and databases referencing method, and then was analyzed by Eviews software. Panel data model was applied to the research test hypotheses. Results: The results showed that based on R&D, advertising and marketing expenditure, in the long-term horizon, more compensation will be assigned than in the short-term horizon. Also, the use of revenue-raising strategy and operating and non-operating profit-enhancing strategies has no effect on Board of director’s compensation. Conclusion: R&D, advertising and marketing expenditures for landlords are more tangible than income growth strategies. Therefore, the intermediate elements of net profit which indicate sustainability, continuity and time horizons of profit, are not effective indicators in the compensation of board of directors.}, keywords = {Profits time horizon,Profit strategy,Board of Director’s Compensatio,Research and Development Expenditure}, title_fa = {تأثیر ابعاد افق زمانی سود بر پاداش هیئت مدیره}, abstract_fa = {هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر ابعاد افق زمانی سود بر پاداش هیئت مدیره و شناسایی میزان قرابت پاداش‌دهی امروزی با ابعاد افق زمانی سود بازۀ زمانی 1389 تا 1396 به اجرا درآمده است.روش: روش گردآوری داده‌ها، روش اسناد کاوی و مراجعه به بانک‌های اطلاعاتی؛ و روش تحلیل داده‌ها از نوع استنباطی می‌باشد و نرم افزار به کار رفته برای آماده‌سازی داده‌ها و تخمین الگو‌ها، ایویوز است. جهت آزمون فرضیه‌های پژوهش از الگوی داده‌های ترکیبی استفاده شد.یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد که بر اساس شاخص مخارج تحقیق و توسعه و تبلیغات و بازاریابی، به ازای افق‌زمانی بلندمدت، پاداش بیشتری در مقایسه با افق زمانی کوتاه‌مدت، اختصاص داده می‌شود. همچنین به کارگیری استراتژی افزایش درآمد، استراتژی افزایش سود عملیاتی و غیرعملیاتی، تاثیری بر پاداش هیئت مدیره ندارد.نتیجه‌گیری: مخارج تحقیق و توسعه و تبلیغات و بازاریابی، در مقایسه با استراتژی افزایش درآمد، برای مالکان ملموس‌تر است. به‌عبارتی عناصر میانی سود خالص که نشانگر میزان پایداری، تداوم و افق زمانی سود هستند، شاخص موثری در برنامه‌های پاداش هیئت مدیره نیستند.}, keywords_fa = {افق زمانی سود,استراتژی سود,پاداش هیئت مدیره,مخارج تحقیق و توسعه}, url = {https://jak.uk.ac.ir/article_2377.html}, eprint = {https://jak.uk.ac.ir/article_2377_6227756e84624efc3dfd0d512139bf2c.pdf} }