• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مجله علمی-پژوهشی دانش حسابداری
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (1396)
دوره دوره 7 (1395)
دوره دوره 6 (1394)
دوره دوره 5 (1393)
دوره دوره 4 (1392)
دوره دوره 3 (1391)
دوره دوره 2 (1390)
دوره دوره 1 (1389)
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
مجتهدزاده, ویدا, علوی طبری, سید حسین, مرادی پر, فاطمه. (1391). دانش و مهارتهای مورد نیاز برای دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی حسابداری دیدگاه استادان دانشگاه، شاغلان در حرفه و دانشجویان حسابداری (بررسی موردی: استان آذربایجان غربی). مجله علمی-پژوهشی دانش حسابداری, 1(1), 73-87. doi: 10.22103/jak.2012.56
ویدا مجتهدزاده; سید حسین علوی طبری; فاطمه مرادی پر. "دانش و مهارتهای مورد نیاز برای دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی حسابداری دیدگاه استادان دانشگاه، شاغلان در حرفه و دانشجویان حسابداری (بررسی موردی: استان آذربایجان غربی)". مجله علمی-پژوهشی دانش حسابداری, 1, 1, 1391, 73-87. doi: 10.22103/jak.2012.56
مجتهدزاده, ویدا, علوی طبری, سید حسین, مرادی پر, فاطمه. (1391). 'دانش و مهارتهای مورد نیاز برای دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی حسابداری دیدگاه استادان دانشگاه، شاغلان در حرفه و دانشجویان حسابداری (بررسی موردی: استان آذربایجان غربی)', مجله علمی-پژوهشی دانش حسابداری, 1(1), pp. 73-87. doi: 10.22103/jak.2012.56
مجتهدزاده, ویدا, علوی طبری, سید حسین, مرادی پر, فاطمه. دانش و مهارتهای مورد نیاز برای دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی حسابداری دیدگاه استادان دانشگاه، شاغلان در حرفه و دانشجویان حسابداری (بررسی موردی: استان آذربایجان غربی). مجله علمی-پژوهشی دانش حسابداری, 1391; 1(1): 73-87. doi: 10.22103/jak.2012.56

دانش و مهارتهای مورد نیاز برای دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی حسابداری دیدگاه استادان دانشگاه، شاغلان در حرفه و دانشجویان حسابداری (بررسی موردی: استان آذربایجان غربی)

مقاله 4، دوره 1، شماره 1، تابستان 1389، صفحه 73-87  XML اصل مقاله (240 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22103/jak.2012.56
نویسندگان
ویدا مجتهدزاده1؛ سید حسین علوی طبری2؛ فاطمه مرادی پر3
1دانشیار دانشگاه الزهرا «س»
2استادیار دانشگاه الزهرا «س»
3کارشناس ارشد حسابداری، دانشگاه الزهرا «س»
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، بررسی اهمیت وکفایت دانش و مهارت‌های مورد نیاز برای دانش‌آموختگان رشته حسابداری و اهمیت آن از دیدگاه استادان دانشگاه، شاغلان در  حرفه و دانشجویان حسابداری است. برای تحقق بخشیدن به اهداف تحقیق سه فرضیه مطرح، و اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شد.
 نتایج آزمون فرضیه‌های اول و دوم با استفاده از آنالیز واریانس یکطرفه در سطح معنی‌داری 05/0 ، نشان می‌دهد که بین دیدگاه‌های سه گروه در خصوص اهمیت برخی از دانش و مهارت‌های مطرح شده و نیز کفایت ارائه آن‌ها توسط برنامه‌های کنونی آموزش حسابداری، تفاوت معنی‌دار وجود دارد. نتایج آزمون فرضیه سوم با به کارگیری روش تحلیل عاملی، بیانگر برتری آموزش مهارت‌های تجاری/ مدیریتی در برنامه آموزشی است.
کلیدواژه ها
آموزش حسابداری؛ دانش و مهارت‌های مورد نیاز؛ مهارت‌های تجاری/ مدیریتی
مراجع

- مجتهدزاده، ویدا، «برنامه آموزش حسابداری در دانشگاه­های ایران (مقطع کارشناسی)»، فصلنامه علوم انسانی دانشگاه الزهرا (س)» ،سال یازدهم، شماره­های 37 و38 (بهار و تابستان).

- نوروش، ایرج،1382، «بررسی فرآیند تغییر برنامه درسی و پیشنهاد یک برنامه درسی نوسازی شده برای دوره کارشناسی رشته حسابداری»، بررسیهای حسابداری و حسابرسی، سال دهم، شماره32، ص21 تا42.

- Albrecht, W., and R. Sack, ( 2000), Accounting Education: Charting the Course through a Perilous Future, Accounting Education Series #16, Sarasota, FL: American Accounting Association.

- Blazey, P., Ashiabor H. and J. Penelope, ( 2008)," Stakeholder Expectations for Generic Skills in Accounting Graduates ,Curriculum Mapping and Implications for Change". Electronic copy available at: http://ssrn.com/abstract=1123784.

- Boyce, G.(1999)" Computer-assisted Teaching and Learning in Accounting: Pedagogy or Product?". Journal of Accounting Education, Vol. 17 (1–2), PP: 191–199.

- Burnett, S. (2003), "The Future of Accounting Education: A Regional Perspective". Journal of Education of Business, Vol. 78 (3), PP: 129–136.

- Chabrow, E., and M. Hayes, ( 2001), "Changes in Accounting Education". InformationWeek, http:// www. Informationweek .com /story /IWK 20010614s0024 (accessed 3.4.2002).

- Forristal, T. (2002)," CAP Forum: The Future of Accounting Education: The Response of Charted Accountants", Canadian Accounting Perspectives, Vol. 1(1), PP: 80–88.

- Jacobs, L. (2005), "The Impact of Changing Practitioner Requirements on Management Accounting Education at South African Universities", Doctoral Dissertation. University of Pretoria..

- Lin, Z. L.( 2008), "A Factor Analysis on Knowledge and Skill Components of Accounting Education: Chinese Case". Advances in Accounting, incorporating Advances in International Accounting, Vol. 24 , PP:110–118.

- Lin, Z. L., X. Xiong, and M. Liu,( 2005)."Knowledge Base and Skill Development in Accounting Education: Evidence from China". Journal of Accounting Education, Vol. 23, PP: 149-169.

- Paisey, C.( 2009)." Developing Skills via Work Placements in Accounting: Student and Employer Views", Accounting Forum, In Press, Corrected Proof, Available online 11 July 2009.

- Ragothaman, S., A. Lavin, and T. Davies, (2007)," Perceptions of Accounting Practitioners and Educators on E-business Curriculum and Web Security Issues". College Student Journal. Vol. 41, Iss. 1, PP: 59-69 .

- Sundem, G. L.,(1992).Changes in Accounting Education in the United States: The Impact of the Accounting Education Change Commission. In a. Anyanentow (Ed.), International handbook of accounting education and certification. New York: Pergamon Press.

- Williams, D. Z. (1994). "Strategies for Change in Accounting  Education: The US Experience". In J. O. Burns & B. E. Needles (Eds.), Accounting education for the 21st century ,vol.12, PP: 207–211.

آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,840
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,631
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.